vrijdag 1 september 2017

Recensie Escape Room Oss | Dracula’s Bedroom



Donderdag 31-08- 2017 18:50u
Vorige week besloten om met z’n vieren te gaan escapen. Omdat het voor ons een gewone werkdag was hebben we besloten het dicht bij de deur te houden. Oss krijgt mooie reviews dus wilde we dat zelf ook eens meemaken.

Ontvangst(ruimte)
De auto parkeren is geen probleem. Er is zat mogelijkheid in de buurt. Na een paar minuten lopen bereiken we het adres. Het valt meteen op hoe griezelig het aangekleed is. Dit zorgt al voor een goede sfeer. Manouk (hostess) begroet ons hartelijk en we kletsen nog wat over onze eerdere ervaringen. Daarna krijgen we de standaard Do’s and Don’t en nog een tip. Die tip kan ik jullie niet geven, daardoor zou ik spoilen. Maar ik ben blij dat ze die vermeld heeft.

De kamer
Daarna gaan we de kamer in. Eerst krijgen we een filmpje te zien. Onze ogen kunnen wennen aan het donker. Want de kamer zelf is erg schemerig. Maar zeker niet te donker. Meteen als we de kamer binnenlopen zien we de sfeer. Je hebt echt het gevoel in de slaapkamer van Dracula te staan. Licht en geluid zorgen voor de oplopende spanning van het aftellen. Dit hebben ze goed gedaan. Ook moeten we op een originele manier een hint vragen. Ja de hints worden je alleen in hoge uitzondering zelf gegeven, voor de rest moet je ze toch echt zelf vragen. Je merkt meteen dat je dit snel vergeet. Maar het vragen naar een hint is wel echt leuk!

Puzzels en Technieken
We komen een aantal puzzels tegen die we nog niet eerder gezien hebben. Daarover blijf ik me nog altijd verbazen na zoveel kamers. Wel komen we een hoop cijfersloten tegen. Soms moeten we een uitkomst op meerdere sloten proberen omdat we dan niet goed weten welke er open gaat. Hier zit voor mij nog wel potentie in.
Maar daartegenover staan wel weer een aantal mooie technieken. Ook weer technieken die we niet eerder gezien hebben. De puzzels zijn afwisselend moeilijk en makkelijk. Het is in deze kamer wel aan te raden er niet samen op uit te gaan. Splits je groep, want soms kun je met meerdere tegelijk aan de slag.





The End
Op een originele manier komt de kamer ten einde. Dit einde had ik niet zien aankomen. Met veel enthousiasme worden we weer ontvangen door Manouk. We praten nog even na en mogen zelfs nog even terug de kamer in om rustig te kijken. Manouk neemt echt de tijd voor ons. Dit vind ik heel fijn. We gaan met een goed gevoel naar huis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten